onsdag 12 september 2007

nr11

Jag ser gärna att ingen berörs av detta, på sätt och vis njuter jag av det. Jag tror inte att jag skulle beröras ifall någon annan hade tagit dem och jag stött på dem i en självgod blogg, men de är fina. Ifall ingen berörs får jag ju fortsätta, ingen hindrar mig.

Men det är såklart lite jobbigt, jag märker att jag ofta väljer bort bilder för att jag inte klarar av att se på dem. Jag är väl både bra och dålig på självömkan. Jag grät idag när jag inte fick uppmärksamhet, men klarade inte av att få det. Självgod och självömkande, jag ville hålla mig så. Jag tänker att när jag fått något fast att stå på skall det försvinna. Det gör det förmodligen inte direkt, och jag är samtidigt rädd att det skall försvinna. Det är så jag känner mig sedan ett par år. Men jag vill ut, känna att mitt liv och jag är på riktigt ändå.

Intressant annars är att bilderna är så bögiga. Knullar eller knullad, finns det något mellanting? Jag kan inte bli annat än bögig när jag fotar mig själv desperat och självömkande naken. När jag är allt annat än stolt stark och trygg. Det säger mig mer om vad jag är påverkad av än vad det gör om mig själv.

Jag såg en misslyckad bild förut. Det var ett försök till att avbilda män som kvinnor alltid gjorts och görs. Han var ändå aktiv och kände mig hotad av hans sexualitet som inte alls var till för betraktarens enkla njutning. Han övertog bilden och betraktaren. Det handlar inte om sexualitet det handlar om vem som är aktiv, stolt och trygg. När jag är ynklig är jag alltså kvinnlig eller bög.
Jag förstår inte hur människan inte dog av panikångest redan för tusentals år sedan. När en grupp förväntas vara svag och en inte får det.





Inga kommentarer: