tisdag 4 september 2007

nr10

Jag är nog inte så internationell som jag vill vara,.. än. Den här bloggen får bli på svenska så länge tills jag kan formulera mig ordentligt i engelska i text igen. När jag köpt min lägenhet skall jag ha mormors gamla fåtolj som läshörna, och där skall det insupas finlitteratur eller snarare modetidningar som ID. Jag gillar bilder.

Jag och Oscar som gör Vidvinkel fotografagentur och Bildbyrå har precis flyttat in i kontor tillsammans med dem som tidigare gjorde gratismagasinet Odd at large. De skall starta butik så vi blir bara här en månad men det blir ett bra test för att se om vi behöver kontor. Efter två dar känns det bra, när nya datorn och sladden till min externa hårddisk kommer blir allt perfekt. Nu sitter jag och skäms över att min nuvarande låter som ett flygplan som är på väg att lyfta. Oscar har fått sin nya, han blev lite självgod.

Nu när jag tar mig tid att sitta mer intensivt och jobba så här så har jag gått igenom sommarens bilder från Trädgården. Det är fantastiskt att kunna ha en kvaddad efterfest och sen skita i att städa och man har ändå gjort något vettigt. Mina vänner får gott stå ut med att några av mina bästa bilder kommer till så här. Detta var en söndagsmorgon efter lördagsölen efter att vi alla hade jobbat på Trädgården.









Inga kommentarer: